Do Business with Japan

17 juni 08:00 - 17 juni 10:00
Hur går man tillväga för att utveckla sin marknad i Japan och vilka branscher och områden är intressanta ur ett svenskt företagsperspektiv? På frukostseminariet "Do business with Japan" berättar inbjudna talare om hur svenska företag kan expandera på den japanska marknaden.
De svenska företagen har en positiv syn på marknadsutvecklingen i Japan. Majoriteten förbättrade sitt resultat och ökade sina marknadsandelar 2014. Dessutom planerar många företag att göra nya investeringar, visar en studie som genomförts av Svenska Handelskammaren i Japan tillsammans med Business Sweden och svenska ambassaden i Tokyo.
 
Svenska produkter och lösningar, svensk design och kompetens har gott anseende i Japan. Många japanska företag är intresserade av svenska/skandinaviska innovationer och affärsmodeller och samarbetar gärna med utländska företag. Ett exempel är Canons uppköpserbjudande av Axis Communications.
 
Välkommen att lyssna på och ställa frågor till Magnus Robach, Sveriges Ambassadör i Japan, Helena Tillborg, kontorschef för Tillväxtanalys och Cecilia Leiram, Handelssekreterare i Japan.
 
På frukostseminariet diskuteras bland annat:
  • Japans strukturella reformprocess
  • Det politiska och ekonomiska klimatet
  • De svenska företagens syn på affärsklimatet i Japan
  • Vilka branscher/områden som är intressanta ur ett svenskt företagsperspektiv? 
  • Hur går man tillväga för att utveckla sin marknad i Japan?
  • Vilka möjligheter finns det för investeringar och R&D-samarbete?
Varmt välkommen!
 
Seminariet är ett samarrangemang med Business Sweden. 
 
Datum: 17 juni 2015
Tid: 08.30-10.00
Plats: Stockholms Handelskammare, Brunnsgatan 2, Stockholm
Sista anmälningsdag: 10 juni
 
 
Pris exkl moms: Medlemmar i Stockholms Handelskammare 0 kr, övriga: 600 kr.
 
Kontaktperson: Lena Hjorth
Registrering

Statusmeddelande

Anmälningen är stängd.