Du är här

Så bygger ditt life science-bolag förtroende och värde genom varumärket

onsdag, 13 november, 2019 - 08:00 till 09:30

Varumärket är inte bara en logga, ett ord eller en slogan – det måste också ha betydelse och skapa förtroende. Varumärket är vad kunden uppfattar det som och kan också vara en del i din affärsplan för att attrahera investerare. Visste du att immateriella tillgångar - inräknat ditt varumärke - kan stå för 80% av värdet i ditt företag?

Patent, upphovsrätt och varumärke är exempel på immateriella rättigheter som används för att skydda de värden som utvecklas i ett företag. Inom life science är fokus stort på patentansökningar och patent, men idag är det även många företag som utvecklar digitala lösningar där patent inte är en självklar del i att bygga och skydda värdet i bolaget. Under seminariet fokuserar vi därför på varumärket som kan vara en av företagets största tillgångar.

Under morgonens seminarium träffar du representanter från Patent- och registreringsverket (PRV) och reklambyrån Spinn som delar med sig av sina erfarenheter om vad företag ska tänka på för att bygga förtroende och skapa värde genom varumärket.

Talare:
Anton Blomberg, Kundansvarig, PRV
Lars Gidfeldt, Account Director, Spinn

När: 13 november kl 8:30-9:30 (frukost serveras kl 8:00-8:30)
Var: H2 Health Hub, Hälsingegatan 45

Registreringen är nu stängd. Om du är intresserad av att delta, kontakt anna.frejd@ssci.se.  

Om PRV: Patent- och registreringsverket, PRV, är myndigheten för immaterialrätt. PRV arbetar med nya idéer i teknikens och utvecklingens framkant för att stärka Sveriges tillväxt och konkurrenskraft. 

Om Spinn: Spinn är en reklambyrå som skapar idéer och kommunikation som driver trafik och försäljning. 

Vid seminariet delar vi ut en deltagarlista med information om deltagarnas namn och organisationstillhörighet. Eventuell avanmälan görs till anna.frejd@ssci.se. Våra seminarier är kostnadsfria, men vi förbehåller oss rätten att ta ut en no show-avgift om 200 kr vid utebliven närvaro om du inte avanmält dig.